Incepand cu data de 3 ianuarie 2023, FPIMM implementează proiectul cu titlul - RESTART - O nouă șansă pentru șomeri și persoane inactive, finanțat prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020.
Parteneri:
Asociația Asistenților Sociali Profesioniști – „PROSOCIAL” (Partener 1)
A&C PROIECTE SI CONSULTANȚĂ MANAGERIALA S.R.L. (Partener 2)
Obiectivul general al proiectului este promovarea unei ocupări sustenabile și de calitate a minim 201 șomeri și persoane inactive, cu accent pe șomerii de lungă durată, lucrătorii vârstnici (55-64 ani), persoanelor cu dizabilități, persoanelor cu nivel redus de educație, din regiunea SV Oltenia și Nord-Vest, sprijinirea mobilității acestora prin acțiuni complexe de consiliere și mediere a muncii, formare, evaluare de competențe.
Obiectivele specifice ale proiectului constau în:
OS1. Creșterea numărului de persoane care vor beneficia de sprijin în cadrul proiectelor finantațe prin POCU prin identificarea și înscrierea a 201 persoane în grupul țintă al proiectului.
OS2. Facilitatea integrării pe piața muncii a 201 persoane din regiunile S-V Oltenia și Nord-Vest prin furnizarea de servicii specializate pentru stimularea ocupării, din care 93 își vor găsi un loc de muncă/ocupa pe cont propriu.
OS3.Imbunătățirea nivelului de competențe a 168 de șomeri și persoane inactive cu domiciliul în regiunile SV Oltenia și Nord-Vest, prin participarea la programe de calificare nivel 2 (360 ore).
OS4. Recunoașterea competențelor aferente cerințelor locurilor de muncă a 33 de șomeri și persoane inactive cu domiciliul în regiunile SV Oltenia și Nord-Vest, prin intermediul programelor de evaluare a competențelor obținute pe alte căi decât cele formale.
Grupul țintă al proiectului este reprezentat de 201 șomeri și persoane inactive, cu accent pe șomerii de lungă durată, lucrătorii vârstnici (55-64 ani), persoane cu dizabilități și persoane cu nivel redus de educație.
Rezultate așteptate ale proiectului:
A1.1.Selectarea și menținerea grupului țintă care va participa la activitățile proiectului:
-minim 201 persoane selectate în grupul țintă
-metodologie de selecție a grupului țintă elaborată
A2.1. Servicii de informare și consiliere profesională:
- minim 201 persoane informate și consiliate
- metodologie de informare și consiliere profesională elaborată
A2.2. Servicii de mediere a muncii:
- 201 persoane mediate în muncă
- metodologie de mediere a muncii elaborată.
-93 de persoane care și-au găsit loc de muncă/ocupate de cont propriu
A3.1. Organizarea și derularea de programe de formare profesională a adulților:
-programe de calificare nivel 2 organizate pentru 168 persoane
-168 persoane calificate
-metodologie de formare elaborată
-10 seminarii teme secundare și orizontale organizate
A4.1. Evaluarea și certificarea competențelor profesionale:
-33 persoane beneficiare ale unui program de evaluare și certificare a competențelor profesionale
Valoarea totală a proiectului (lei): 3.187.775,54 lei, din care valoarea cofinanțării UE (lei): 2.664.224,54 lei, valoarea nerambursabilă din bugetul național 470.157,33 lei și valoarea cofinanțării beneficiarului 53.393,35 lei.
Durata proiectului: 12 de luni, respectiv 3 Ianuarie 2023 – 31 decembrie 2023.
Comunicat de presa lansare proiect - aici
Conferinta de lansare a proiectului
In data de 22 martie 2023 ora 16.00 se va organiza conferinta de lansare a proiectului cu titlul "RESTART- O noua sansa pentru someri si persoane inactive" ID 157575. Locatie: Craiova, Str.Madona Dudu, nr.31, et.1, judet Dolj.
Persoanele interesate se pot inscrie la adresa de e-mail: fpimm136084@yahoo.com.
Comunicat de presa finalizare proiect - aici
Conferinta de finalizare a proiectului
In data de 28 decembrie 2023 ora 16.00 se va organiza conferinta de finalizare a proiectului cu titlul "RESTART- O noua sansa pentru someri si persoane inactive" ID 157575. Locatie: Craiova, Str.Madona Dudu, nr.31, et.1, judet Dolj.
Persoanele interesate se pot inscrie la adresa de e-mail: fpimm136084@yahoo.com.
REZULTATE OBTINUTE LA FINALUL IMPLEMENTARII PROIECTULUI:
Perioada: 03 ianuarie 2023-31 Decembrie 2023 |
||||
---|---|---|---|---|
Activităţi |
Rezultate planificate |
Rezultate atinse |
Procent de realizare |
Stadiul (început, în curs, realizat) şi, după caz, comentarii cu privire la motivele abaterilor, constrângeri şi riscuri |
A1. Selectarea si mentinerea grupului tinta care va participa la activitatile proiectului |
||||
A1.1.Selectarea si mentinerea grupului tinta care va participa la activitatile proiectului |
-minim 201 persoane selectate în grupul tinta -metodologie de selectie a grupului tinta elaborata |
-238 persoane selectate in grupul țintă -metodologie de selecție a grupului țintă elaborată |
118,41% |
Realizat |
A2. Furnizare servicii specializate pentru stimularea ocuparii fortei de munca |
||||
A2.1.Servicii de informare si consiliere profesionala |
-minim 201 persoane informate si consiliate - metodologie de informare si consiliere profesionala elaborata |
-238 persoane informate și consiliate -metodologie de informare si consiliere profesionala elaborata |
118,41% |
Realizat |
A2.2.Servicii de mediere a muncii |
-201 persoane mediate in munca - metodologie de mediere a muncii elaborata. -93 de persoane care si-au gasit loc de munca/ocupate de cont propriu |
-238 persoane mediate in munca -metodologie de mediere a muncii elaborata -61 persoane care și-au găsit loc de muncă
|
118,41% |
Realizat |
A3.Organizarea si derularea de programe de formare profesionala a adultilor |
||||
A3.1.Organizarea si derularea de programe de formare profesionala a adultilor |
-programe de calificare nivel 2 organizate pentru 168 persoane; -168 persoane calificate -metodologie de formare elaborata -10 seminarii teme secundare si orizontale organizate. |
-metodologie de formare elaborata -5 programe de calificare nivel 2 organizate pentru 167 persoane -167 persoane calificate -10 seminarii teme secundare si orizontale organizate |
100% |
Realizat |
A4. Evaluarea si certificarea competentelor profesionale |
||||
A4.1.Evaluarea si certificarea competentelor profesionale |
-33 persoane beneficiare ale unui program de evaluare si certificare a competentelor profesionale |
- 1 metodologie de evaluare si certificate competentelor profesionale elaborata -51 persoane beneficiare ale unui program de evaluare si certificare a competentelor profesionale |
154,54% |
Realizat |
AT- Managementul proiectului |
||||
AT1 Functionarea echipei proiectului si monitorizarea activitatilor proiectului |
1 Plan de activitati revizuit 1 set proceduri de lucru 1 echipa de implementare constituita 4 intalniri trimestriale ale echipei de proiect Rapoarte lunare ale tuturor membrilor echipei |
1 Plan de activitati revizuit 1 set proceduri de lucru 1 echipa de implementare constituita 4 intalniri trimestriale ale echipei de proiect Rapoarte lunare ale membrilor echipei |
100% |
Realizat |
AT2.Achiziții |
-1 Procedura comuna de achizitii -Dosare de achizitii realizate -Planul de achizitii al proiectului elaborat si revizuit |
-1 Procedura comuna de achizitii -Dosare de achizitii realizate de FPIMM -Planul de achizitii al proiectului elaborat si revizuit |
100% |
Realizat |
AT3.Informare și publicitate |
2 conferinte de presa 2 comunicate de presa 1 site web proiect actualizat 3 afise A3 50 mape cu materiale informative 3 roll up |
2 conferinte de presă 2 comunicate de presă 1 site web proiect actualizat 50 mape cu materiale informative distribuite 3 roll-up |
100% |
Realizat |
SUSTENABILITATE PROIECT 157575:
1. Programul pentru sustenabilitatea proiectului _descarcă aici
2. Valorificarea rezultatelor
BIROU ON-LINE PENTRU CONSILIERE IN CARIERE SI MEDIERE
In perioada de sustenabilitate a proiectului FPIMM si partenerii implicati in derularea activităților proiectului, vor asigura consiliere în carieră și mediere (sprijin grup țintă pentru identificare locuri de muncă și încadrare ulterior), contactare telefonică, comunicare locuri de muncă vacante
Date de contact Birou on-line: telefon 0729823747, e-mail: fpimm136084@yahoo.com, WhatsApp 0729823747.
In perioada de sustenabilitate se vor aplica chestionare despre evoluția post-formare a grupului țintă. Chestionarul on-line este disponibil aici: https://docs.google.com/forms/d/1y2bDaDIL0CEYGrT0Ihwi6VX43N8siXJqMraNGdFHeaM/prefill
Organizare cursuri
In anul 2024 FPIMM organizează următoarele cursuri de formare:
Brutar, curs de calificare nivel 2, 360 ore (cerinte de studii - 8 clase)
Norme de igiena, 12 ore
Legislatie SSM, 40 ore (curs non-formal)
Documentele necesare pentru inscriere:
-fisa de inscriere;
-copie carte de identitate;
-copie certificat de nastere;
- copie certificat de casatorie (daca este cazul)
- copie document care atesta studiile.
SUSTENABILITATE FINANCIARA
-Atragerea de noi fonduri publice sau private pentru dezvoltarea de programe de formare;
-Organizare cursuri de formare adresate adultilor;
TRANSFERABILITATE REZULTATE
-Depunere proiecte cu alti parteneri;
-Organizare masă rotundă pentru prezentare rezultate sondaj on-line;
-Diseminare de informații de interes către grupul țintă (cursuri, evenimente, finanțări)
-Utilizare metodologii de lucru/proceduri în alte proiecte
-Utilizare suporturi de curs pentru organizarea altor cursuri
-Multiplicare grup tintă în alte proiecte.
RAPORT DE SUSTENABILITATE 2024
In perioada de sustenabilitate a proiectului RESTART -O noua sansa pentru someri și persoane inactive au fost realizate următoarele:
1.În cadrul biroului on-line de consiliere în carieră și mediere au fost înregistrați 1222 beneficiari cărora le-au fost oferite serviciile FPIMM;
2.FPIMM a realizat o analiză privind evoluția post-formare a grupului țintă la care a participat un număr de 81 de persoane. Rezultatele analizei pot fi consultate aici.
3.Au fost organizate următoarele cursuri de formare:
-3 grupe de formare pentru cursul NORME DE IGIENĂ,
-1 grupă de formare pentru cursul BRUTAR.
4. Au fost depuse proiecte pentru a obține alte finanțări nerambursabile în cadrul apelurilor:
-PEO/78/PEO_P9/OP4/ESO4.7/PEO_A36 - “Ține pasul” - Regiuni mai putin dezvoltate
-PEO/382/PEO_P9/OP4/ESO4.7/PEO_A35 - Pachet de bază pentru persoanele fără/cu nivel scăzut de formare
-PEO/409/PEO_P3/OP4/ESO4.1/PEO_A32 - Sprijin pentru stimularea ocupării prin furnizarea de măsuri active în pachete de servicii integrate - Regiuni mai puțin dezvoltate
-PEO/375/PEO_P9/OP4/ESO4.7/PEO_A34 - Competențe digitale pentru piața muncii - Regiuni mai puțin dezvoltate
5. Au fost incheiate acorduri de parteneriate pentru depunere proiecte cu partenerii - Astral Consulting SRL, A&C Proiecte si Consultanta Manageriala SRL.
6. A fost obtinuta o finantare pentru constinuarea activitatilor proiectului in cadrul apelului -PEO/78/PEO_P9/OP4/ESO4.7/PEO_A36 - “Ține pasul” - Regiuni mai putin dezvoltate , proiect PERFORM, cod SMIS 318184.
7. Au fost utilizate metodologiile de lucru/ suporturile de curs pentru implementarea proiectului inceput pe parcursul anului 2024.
8. A fost multiplicat grupul tinta in alt proiect, respectiv PERFORM -smis 318184, care este format din 602 persoane, angajați 18-65 ani, cu CIM (normă întreagă sau timp parțial), inclusiv persoane care ocupă poziții de management, ce provin din întreprinderi publice/private.
9. A fost organizata o masa rotunda pentru prezentarea rezultatelor sondajului online.