333258 - CRESC

 

 

ANUNT RECRUTARE GRUP ȚINTĂ PROIECT SMIS 333258

FPIMM anunță începerea procedurii de identificare, recrutare și selectare a grupului țintă în cadrul proiectului - CRESC - Creșterea accesului pe piața muncii pentru toți, cod SMIS 333258.

8.2. DESCRIEREA ȘI STRUCTURA GRUPULUI ȚINTĂ (GT)
 
1.NATURA SI DIMENSIUNEA GT. Din perspectiva geografica GT este format din minim 300 persoane cu domiciliul/resedinta legala in judetul Olt, din care min.5% vor fi din zona rurala. Din perspectiva nevoilor in GT vor fi incluse 300 de persoane aflate în căutarea unui loc de muncă, în special pentru tineri,  șomerii de lungă durată și grupurile defavorizate de pe piața muncii și  persoanele inactive (min.30% femei).
2.CATEGORII GT. Total 300 de persoane, din care:
a. 87 persoane inactive (29% din total GT);
b. 213 șomeri, șomeri de lunga durată, șomeri cu nivel redus de competențe (min.71% din total GT);
c. 45 tineri cu vârsta de peste 30 ani (maxim 35 ani) (15% din total GT);
d. 3 persoane cu dizabilitati (min.1% din total GT);
e. 3 persoane din comunități marginalizate (min 1% din total GT);
f. 15 persoane din zone rurale care nu sunt ocupate și/sau trăiesc din agricultura de subzistență (min 5% din total GT); g.18 persoane cu vârsta peste 55 de ani (min 6% din total GT);
h.48 persoane aparținând minorităților (min 16% din total GT);
In structura GT au fost incluse categoriile de persoane obligatorii - 16% cetățeni români aparțin minorității roma (48 pers); - 71% Șomeri, inclusiv șomeri pe termen lung (213 pers);- 1% persoane cu dizabilități (3 pers).
 
3.CONDITII ELIGIBILITATE GT. Persoanele din GT, la data intrării în operațiune FSE+, trebuie să îndeplinesca cumulativ următoarele criterii:
- să aibă domic/reședința în judetul Olt (urban sau rural);
- au împlinit 18 ani; - au vârsta sub 65 de ani;
- se încadrează în cel puțin una din categoriile de GT eligibile.
 
La momentul intrării in operațiune se prezinta documentul justificativ care atestă încadrarea fiecărei persoane în cel puțin una din categoriile de GT eligibil din cele menționate mai sus. Apartenenta la GT se va realiza la intrarea în operațiune/proiect (data la care persoane va beneficia pentru prima dată de sprijinul oferit prin proiect), prin atașarea de documente doveditoare pentru situația vizată sau prin semnarea unei declarații pe proprie răspundere a persoanei din GT. In cazul șomerilor și șomerilor de lunga durată -document emis de instituția abilitată (AJOFM sau la alt furnizor de servicii de ocupare, care funcţioneaza în conditiile prevăzute de lege); In cazul persoanelor aparținand minoritatii roma documentul care atestă autodeclar ca pers aparținând min. roma; In cazul persoanelor cu dizabilități-document emis de institutia abilitată (ANPDPD sau instit subordonate).
 
Criteriile ce vor sta la baza selecției GT sunt:
-disponibilitea participării la activități,
-domiciliul /reședinta în jud.Olt,
- documente care demonstreaza incadrarea in categoria de GT.
 
GT va fi selectat fără a face nici un fel de discriminării pe criterii de gen, vârstă, starea de sănătate sau orientare sexuală. Se vor respecta preved Reg. 679/2016 pv protecția personelor fizice în ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulatie a acestor date. Menținerea GT în cadrul activitatilor proiectului se va face prin: subvenție de max 5 lei/ora de curs, catering, decont transport, cursuri interactive, acordare de consiliere profesionala de specialitate. Efecte pozitive pe termen lung generate: dobândirea de noi competențe care să faciliteze accesul la un loc de muncă; obtinerea unor calificari necesare pe piata muncii; bunăstarea angajaților; reducerea riscului de sărăcie.
 
8.3. ETAPE DE REALIZARE A PROCESULUI DE IDENTIFICARE ȘI SELECȚIE A GRUPULUI ȚINTĂ
Activitatea va include urmatoarele etape: 
(a) actualizarea METODOLOGIEI DE IDENTIFICARE SI SELECTIE A GRUPULUI TINTA, ce va include criteriile si modalitatile de selectie ale participantilor, formularele necesare;
(b) contactarea persoanelor din baza de date obtinuta in etapa de elaborare a analizei de nevoi (A0) si intocmirea listei cu persoanele interesate;
 (c) promovarea si mediatizarea activitatii pentru atragerea si identificarea de persoane eligibile la sediul celor 2 parteneri si pe teren in localitati din judetul Olt, incheierea de parteneriate cu APL/ organizatii pentru colaborare in identificarea GT -min 3 parteneriate; 
(d) colectarea documentelor necesare pentru inscrierea in GT (act de identitate, copie document de studii, copie certificate nastere/casatorie, document care sa ateste incadrarea in categoriile de GT eligibil); 
(e) completarea electronica a formularelor de inscriere in GT de catre expertii implicati in baza documentelor furnizate de GT; 
(f) semnarea documentelor de inscriere in original cu grupul tinta; 
(g) monitorizarea GT lunar. 
 
MODALITATI DE IDENTIFICARE, RECRUTARE,IMPLICARE SI MENTINERE A GT: 
A) Expertii grup tinta vor contacta toate persoanele din baza de date obtinuta in etapa de elaborare a analizei de nevoi (A0) si vor intocmi lista cu persoanele interesate. Totodata, se vor derula actiuni de promovare si mediatizare a proiectului prin: (1)afise A3 la sediul S=P, roll-up afisat la sediul S+P; (2) anunturi postate pe site-ul proiectului gestionat de S si pe pagina de facebook a proiectului; (3) incheierea de parteneriat cu autoritati publice/organizatii pentru afisarea la sediul acestora de afise privind proiectul;  
B) Preluarea dosarelor: pers interesate vor putea sa îşi depună documentele necesare la sediile celor 2 parteneri sau vor fi preluate de experții grup tinta ai partenerilor direct de la posibilii beneficiari sau on-line la o adresa care va fi trecută în materialele informative și de publicitate. 
C) Verificarea documentelor și admiterea în GT: pe baza doc depuse, pers. vor fi selectate si înscrise în GT, pe principiul ”primul venit, primul servit”. Lipsa unuia dintre documente, si neîndeplinirea crit de selecţie conduce la neînscrierea candidatului in GT al proiectului. Dosarele depuse vor fi verificate de către Expertii grup tinta ai fiecărui partener, prin completarea unei liste de verificare, care este aprobata de Manager proiect/coordonator proiect. Verificarea dosarelor de candidatură va viza îndeplinirea criteriilor de selecţie și existenta tuturor documentelor necesare inscrierii (act de identitate, copie document de studii, copie certificate nastere/casatorie, document care sa ateste incadrarea in categoriile de GT eligibil). 
D) Completarea electronica a formularelor de inscriere in GT de catre expertii implicati in baza documentelor furnizate de GT pentru persoanele eligibile si semnarea documentelor de inscriere in original. 
 
Pentru a fi eligibile, pers din GT, la data intrarii in operatiune, trebuie sa indeplin urmat criterii: (a) sa aiba domiciliu/resedinta legala in judetul Olt, sa iba 18 ani impliniti, sa aiba varsta sub 65 ani, se se incadreze in cel putin una din categoriile de GT eligibile mentionate mai sus. La momentul intrarii in operatiune beneficiarul va prezenta documente justif cum ar fi: document emis de AJOFM pentru someri si someri de lunga durata, docum care atesta autodecalarea ca pers de etnie roma, docum emis de DGASPC/Primarie in cazul persoanelor cu dizabilitati, sau semnarea unei declaratii pe proprie raspundere a pers din GT pentru alte categorii. 
E) Realizarea bazei de date cu GT: Fiecare partener va întocmi și gestiona o bază de date cu persoanele din GT și o va transmite periodic Solicitantului în vederea întocmirii bazei de date generale GT. Se vor respecta prevederile Reg. 679 din 27 aprilie 2016 pv protecția persoanelor fizice în ceea ce pv prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circ a acestor date, transpuse în leg naț prin Lg. 190/2018, precum şi prevederile Dir 2002/58/CE pv prelucr datelor personale și protejarea confidențialității în sect comunicațiilor publice transpusă în leg naț prin Lg. 506/2004 pv prelucr datelor cu caracter personal și protecția vieții private în sectorul comunicațiilor electronice, cu modificările și completările ulterioare. Participanții vor fi informați despre obligativitatea de a furniza datele lor personale și că datele lor personale vor fi prelucrate în aplicațiile electronice SMIS/MySMIS, în toate fazele de evaluare/ contractare /implementare/sustenabilitate proiect, cu respectarea dispozițiilor legale menționate. Atribuții în acest sens vor avea Exp GT care vor da spre completare acordurile GDPR și vor urmări respectarea prevederilor legislației. Solicitantul și partenerul vor face dovada ca au obținut consimțământul pt prelucrarea datelor cu caract personal de la fiecare participant, în cf cu preved legale. Nu se va face nicio deosebire, excludere, restrictie sau preferinta, indiferent de: rasa, nationalitate, etnie, limba, religie, convingeri, gen,orientare sexuala, vârsta, handicap, boala cronica necontagioasa, infectare HIV, apartenenta la o categorie defavorizata sau orice alt criteriu ce ar avea ca scop sau efect restrângerea, înlaturarea recunoasterii, folosintei sau exercitarii în conditii de egalitate a drepturilor omului si a libertatilor fundamentale sau a drepturilor recunoscute de lege, în domeniul politic, economic, social si cultural sau în orice alte domenii ale vietii publice.
 
MODALITATI DE IMPLICARE GT in proiect: GT recrutat va fi sprijinit de expertii GT pentru a participa la activit din proiect, fiind directionati catre expertii alocati pe fiecare activit. Prima activit la care participa este informarea si consilierea profesionala, in cadrul careia se stabileste la care cursuri sa participe sau evaluare de competente. Membrii GT pot participa ulterior la cursurile de FPC/evaluare si concomitant la activit de mediere pe piata muncii. Medierea pe piata muncii se va acorda lunar, pana la incadrarea in munca a persoanei din GT. Tehnici si metode de implicare: comunicare periodica, monitorizare lunara, participarea activa la cursuri, colaborare pt identificare loc de munca potrivit, sprijin pt elaborare CV, pregatire pentru interviu, contact direct cu angajatorii. 
 
 
Rezultate cuantificabile = minim 300 persoane selectate si inregistrate in GT. Corelare cu R1.1. Resurse umane implicate: Expert grup tinta S- 1 pers, Experti GT-2 pers P1.
Resurse S: spatii pentru birouri, sala sedinte 45 mp, acces la internet, 1 calculator, 1 copiator multifunctional A4 color, dulap arhivare, mobilier adecvat. Resurse P1: spatii pentru birouri, sala sedinte, acces la internet. Resurse ce vor fi achiziționate in cadrul proiectului P1: mobilier de birou, echipamente de birou, materiale consumabile și papetărie.
Prin parteneriatele încheiate (min.3), activit contribuie la continuarea activităților și în etapa de sustenab., parteneriatele încheiate conducând la form prof și a altor persoane ulterior finalizării proiectului.
 
9. EGALITATEA DE ȘANSE 
Selectarea grupului țintă se va face cu respectarea temelor secundare FSE și a principiilor orizontale privind egalitatea de șanse și nediscriminarea, în grupul țintă putând să se înscrie toate persoanele care respectă condițiile prezentei metodologii, indiferent de rasă, gen, naționalitate, etnie, limbă, religie, orientare sexuală, categorie socială, dizabilitate, boală cronică necontagioasă, infectare HIV sau orice alt criteriu care duce la restricționarea accesului în proiect. Se va încuraja participarea egală atât a femeilor, cât și a bărbaților, indiferent de vârstă. La cursurile de formare profesională se va permite înscrierea în grupul țintă a persoanelor cu dizabilități care au capacitatea de a urma cursurile și de a desfășura o activitate din cele pentru care se organizează cursuri în cadrul proiectului, inclusiv împreună cu însoțitorii acestora, daca situația o va impune.
 
10. DEZVOLTAREA DURABILĂ
Respectarea principiului “Schimbări demografice”
In cadrul proiectului vor avea acces la evenimentele proiectului toate persoanele care solicita acest lucru sau care transmit documente prin poștă/curier/e-mail, fără a se ține cont de locația de domiciliu, gen sau statut social (persoana singură, căsătorită, divorțată etc.).
Prin intermediul formularului on-line disponibil pe site orice persoană interesată se poate înscrie în proiect.
Evenimentele și calendarul organizării acestora va fi postat pe site-ul partenerilor din proiect, pe paginile de facebook, dar și în presă, pentru ca persoanele interesate, indiferent de locația în care se află, să aibă acces la informații legate de proiect.
 
Respectarea principiului “Poluatorul plătește”
Formularele tip necesare pentru înscrierea în grupul țintă vor fi tipărite alb-negru și fata-verso, si numai in situatii speciale color.
 
Respectarea principiului “Utilizarea eficientă a resurselor”
Pentru tipărirea documentelor aferente proiectului se va utiliza hârtie reciclată, materialele vor fi tipărite față–verso si pe cat posibil alb-negru.
Echipamentele tehnice care tipăresc documentele vor a fi setate pe optiunea “economic”.
La locatia de implementare a proiectului și de desfășurare a evenimentelor se va aplica sistemul de colectare a deșeurilor selectiv. 
Documentele tipărite eronat/maculatura neutilizată/ cartonul va fi predat unei firme specializată în reciclarea hârtiei. 
În cadrul fiecărui eveniment vor fi prezentate sesiuni de instruire cu privire la temele secundare
 
11. PROTECȚIA DATELOR CU CARACTER PERSONAL
În cadrul acestei proceduri se vor respecta prevederile Procedurii de sistem privind protecția datelor cu caracter personal, în vederea asigurării confidențialității datelor și informațiilor, precum și pentru păstrarea în siguranță a acestora. Fiecare participant la evenimente va primi Nota de informare, conform formularului prevăzut în procedura specifică, pe care o va semna. Dosarul privind înscrierea în grupul țintă conține o declarație de consimțământ privind prelucrarea datelor personale și un acord primind utilizarea imaginii. Experții implicați în derularea activităților și prestatorul de servicii vor asigura semnarea notei de informare de către fiecare participant.
La locațiile de desfășurare a evenimentelor, în situația în care sunt amplasate camere video, va fi afișat un anunț cu textul – Zonă monitorizată video.
 
Persoana de contact -Popescu Petre-Razvan- Expert grup tinta
Inscrierile se pot face la : sediu -Craiova, Str.Ion Maiorescu, nr.4, cam.4, parter, Judet Dolj
E-mail: fpimm136084@yahoo.com, Telefon: 0729823747, 
Formularele de inscriere sunt disponibile la cerere si in format electronic pentru a fi completate direct de catre participanti.
_________________________________________________________________________________________________

Conferinta lansare proiect

In luna Iunie 2025 a fost organizată conferința de lansare a proiectului „CRESC - Cresterea accesului pe piata muncii pentru toti”, cod MySMIS 2021 – 333258, în orașul Corabia, județul Olt. 

_________________________________________________________________________________________________

 

ANUNȚ ÎNCEPERE PROIECT

„CRESC - Cresterea accesului pe piata muncii pentru toti”, cod MySMIS 2021 – 333258

 

În data de 22.05.2025 a fost semnat Contractul de finanțare nr. 8684 pentru acordarea finanțării nerambursabile de către AMPEO, pentru implementarea proiectului cod SMIS: 333258 intitulat: ”CRESC - Cresterea accesului pe piata muncii pentru toti” cod MySMIS 2021 – 333258, cofinanțat din Fondul Social European Plus prin Programul Educație și Ocupare 2021 – 2027.

Obiectivul general al proiectului constă în dezvoltarea cunoștințelor/ competențelor/ aptitudinilor profesionale și creșterea gradului de ocupare a șomerilor, persoanelor inactive, a tinerilor cu vârsta de peste 30 ani, persoane aparținând minorităților, persoane cu dizabilități, persoane din comunități marginalizate, persoane din zone rurale care nu sunt ocupate și/sau trăiesc din agricultura de subzistență, persoane cu vârsta peste 55 ani, în corelare cu nevoile pieței muncii din Județul Olt (regiunea Sud-Vest Oltenia) prin furnizarea de măsuri personalizate și integrate privind accesul pe piața muncii: - servicii de informare și consiliere profesională și servicii de medierea muncii - programe de calificare - servicii de evaluarea și certificarea competențelor profesionale dobândite pe alte căi decât cele formale pentru 300 persoane.

Obiectivele specifice ale proiectului constau în:

  • OS.1. Identificarea necesarului de formare profesională pentru persoanele din grupul țintă. Obiectivul are ca scop identificarea nevoilor reale de formare profesională a persoanelor din grupul țintă în corelare cu nevoile pieței muncii din județul Olt și s-a realizat prin intermediul activității A.0.
  • OS.2. Identificarea, selecția, recrutarea, monitorizarea și menținerea în grupul țintă a 300 persoane (persoane  inactive; șomeri, șomeri de lunga durată, șomeri cu nivel redus de competențe; tineri cu vârsta de peste 30 ani; persoane cu dizabilitati; persoane din comunități marginalizate; persoane  din zone rurale care nu sunt ocupate și/sau trăiesc din agricultura desubzistență; persoane cu vârsta peste 55 de ani; persoane aparținând minorităților, în cadrul proiectului pentru a participa la măs urile integrate (cursurile de formare/calificare, servicii de evaluare și certificare a competențelor profesionale obținute pe alte căi decât cele formale și servicii personalizate de informare și consiliere profesională ș i servicii personalizate de mediere pe piața muncii) pentru o perioadă de 30 luni. Obiectivul va fi îndeplinit prin implementarea activității A.1 IDENTIFICARE, SELECTIE, RECRUTARE, MONITORIZARE SI MENTINERE GT.
  • OS.3. Furnizarea de servicii personalizate de informare și consiliere profesională și mediere pe piața muncii pentru 300 persoane adaptate atât nevoilor acestora, cât și nevoilor /cerințelor din câmpul muncii, timp de 30 luni. Se vizează inserția pe piaț a muncii a minim 93 persoane, din care 10 persoane de etnie romă. Obiectivul va fi îndeplinit prin implementarea activității A.2. FURNIZAREA DE SERVICII SPECIALIZATE PENTRU STIMULAREA OCUPĂRII FORȚEI DE MUNCĂ ȘI CREȘTEREA ȘANSELOR DE OCUPARE A PERSOANELOR ÎN CĂUTAREA UNUI LOC DE MUNCĂ.
  • OS.4. Imbunătățirea nivelului de competențe profesionale pentru 243 persoane prin furnizarea de programe de formare- calificare timp de 30 luni. Din 243 persoane care participă la programe de formare, 243 pers dobândesc o calificare la încetarea calității de participant, dintre care 39 sunt persoane de etnie romă. Obiectivul va fi îndeplinit prin implementarea activității A.3 ORGANIZAREA ȘI DERULAREA DE PROGRAME DE FORMARE PROFESIONALĂ PENTRU 243 PERSOANE DIN GRUPUL ȚINTĂ .
  • OS.5. Evaluarea și certificarea profesională a competențelor profesionale pentru 57 persoane prin organizarea unor sesiuni de evaluare si certificare a compețentelor profesionale dobândite pe alte căi decât cele formale, în meserii cerute pe piața muncii. Obiectivul va fi îndeplinit prin implementarea activității A4-EVALUAREA ȘI CERTIFICAREA COMPETENȚELOR PROFESIONALE OBȚINUTE PE ALTE CĂI DECÂT CELE FORMALE.
  • OS.6. Managementul și monitorizarea proiectului timp de 30 luni. Obiectivul va fi îndeplinit prin implementarea activității A.5 - MANAGEMENT DE PROIECT.
  • OS.7. Informare și diseminare informații privind activitățile și intervențiile implementate prin proiect/ promovare proiect timp de 30 luni. Obiectivul va fi îndeplinit prin implementarea activității A. 7- INFORMARE SI PUBLICITATE.

Beneficiar: Lider de proiect – Federația Patronatelor Întreprinderilor de la Mici la Mari (FPIMM), Craiova, Str.Ion Maiorescu, nr.4, parter, cam.4, județul Dolj.

Partener 1: Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Olt, Slatina, Str.Crișan, nr.31bis, județul Olt.

Rezultate prevăzute ale proiectului sunt următoarele:

  1. R0.1.- 1 Analiză de nevoi realizată pe baza căreia s-a fundamentat programul de calificare.
  2. R1.1. - minim 300 persoane recrutate și înscrise în grupul țintă, 1 metodologie de identificare, recrutare, selectie, monitorizare grup țintă actualizată.
  3. R2.1.-minim 300 de persoane din GT informate și consiliate profesional, 1 metodologie de informare și consiliere actualizată.
  4. R2.2.- 300 persoane mediate pe piața muncii; - 93 de persoane încadrate în muncă, din care 10 persoane de etnie romă; - 1 metodologie de mediere actualizată;
  5. R3.1.- 243 persoane care obtin o calificare, din care 39 persoane de etnie romă.
  6. R4.1.- 57 de persoane care au obținut un certificat de competențe profesionale.
  7. R5.1.- 1 Procedura de Management, implementare si monitorizare a activităților, - 1 Procedura de comunicare internă și externă; - 1 Strategie de management a resurselor umane; - 1 Strategie de management a riscurilor și planificarea trimestrială a atingerii indicatorilor, - 1 plan achiziții, - 1 procedură de arhivare, - 1 procedură de management al riscului.
  8. R5.2.- 1 plan de monitorizare, 1 plan de sustenabilitate, ce vizează măsurile ce vor fi aplicate pentru asigurarea sustenabilității, inclusiv măsuri concrete de finanțare care asigură continuarea activităților în perioada de sustenabilitate.
  9. R6.1.- Cheltuieli indirecte calculate ca rată forfetară fixă de 15% din costurile directe eligibile cu personalul și decontate în conformitate cu prevederile Ghidului Solicitantului.
  10. R7.1.-30 luni de informare, publicitate și diseminare rezultate proiect, - 1 site actualizat, - 1 conferință deschidere proiect, - 1 conferință închidere proiect, afișe A3 la sediile de implementare.

Valoarea totală a proiectului: 4.973.778,09 lei,

Valoarea eligibilă este de 4.973.778,09 lei, (din care 4.227.711,38 lei FSE+ și 381.040,75 lei contribuție națională, 365.025,96 lei cofinanțare beneficiar).

Durata proiect: 30 luni, respectiv de la 01.06.2025 până la 30.11.2027.

Date de contact:

FPIMM: fpimm136084@yahoo.com, Telefon: 0729823747

AJOFM Olt: ajofm.ot@anofm.gov.ro, Telefon: 0249 438 595, 0249 438 531

Pentru informații detaliate despre celelalte programe cofinanțate de Uniunea Europeană, vă invităm să vizitați www.mfe.gov.ro.

Descarcă anuntul aici


Portofoliu